BackRecordings.htmlshapeimage_2_link_0

Biography     Recordings     Publications     Contact

 
Works by Jean Langlais for 1, 2 organists and 2 organs :
1- Esquisse Gothique n°3 pour 2 orgues                          8’41
2- Esquisse Gothique n°2 pour 2 orgues                          3’26  				
3- Esquisse Romane n°3  pour 2 orgues                           6’47
4- « Oh Oui, viens, Seigneur Jésus » (Apocalypse)          6’32
5- « La Cinquième trompette » (Apocalypse)                12’49
6- « Il était, Il est et Il vient » (Apocalypse)                   10’25
7- Double Fantaisie pour 2 organistes (Mosaïque 1)      9’22
8- 2ème Fantaisie pour 2 organistes (Mosaïque 3)           6’14
9- 3e Fantaisie pour 2 organistes (Huit Préludes)           5’32

Total time : 69’48
Press abstracts

Langlais, les années 70
« (…) The first thing to say about this new recording from Festivo is that it is superbly played. Marie-Louise Langlais, the Maroccan-born widow and former student of Jean Langlais is really first rate advocate of his music. She is joined by her fromer student Sylvie Mallet in the pieces for two organs, and for two players at one organ. The programme is built around the challenging 3rd of the Cinq Méditations sur l’Apocalypse, “La Cinquième Trompette”. This is Langlais at his most atonal, in a dramatic commentary on the text of Revelation 9. Not for nothing did Olivier Messiaen consider this to be Langlais’s finest work, and although I miss, as with all of Langlais’s later music, an identifiable harmonic language suc as that of Messiaen, the work does pay repeated listening.»
Chris Bragg, Music Web-International, February 5, 2002

Langlais, les années 70
« Marie-Louise Langlais a fait un choix, dont elle s’explique fort bien dans le booklet : les œuvres présentées sont donc deux Esquisses Gothiques et une des  Esquisses Romanes, la Double Fantaisie pour 2 organistes et les 2e et 3e Fantaisies pour la même formation. Le programme se complète par trois grandes pièces (tirées de « Cinq Méditations sur l’Apocalypse »). Marie-Louise Langlais est efficacement secondée par Sylvie Mallet ; le tout est enregistré aux orgues de la Hofkirche de Lucerne. Découverte (ou re-découverte) d’une période de la production abondante de Langlais qui, comme l’explique l’interprète, n’est pas la plus aimée du public ; interprétation pénétrée de l’intimité avec le compositeur : de quoi faire de ce CD un document important ».
Guy Bovet, La Tribune de l’Orgue 57/1, Switzerland, 2005
LANGLAIS, les Années 70
Works by Jean Langlais
Marie-Louise Langlais and Sylvie Mallet 
playing the organ of Hofkirche, Luzern, Switzerland
Festivo, The Netherlands, 2003.

Festivo 6961 962
www.festivo.nlhttp://www.festivo.nlshapeimage_4_link_0
BackRecordings.htmlshapeimage_5_link_0